Vinderprojektet - Forslag 3 - Gårdhave

Det blev gårdhaven som løb af med sejren. Dvs. det er dette forslag der nu skal arbejdes med:

Gårdhave

Fællesspisning

Fredag den 5/2 kl. 18 mødes vi i forsamlingshuset. Her afsløres vinderprojektet som er blevet præsenteret på et fællesmøde den 26/1.

Efter præsentationen er der fællesspisning (omkring kl. 19).

Læs mere om arrangementet og tilmelding her...

AFSTEMNING - VALG AF FORSLAG

Stemmeperioden afvikles fra 26.1.2016 - 1.2.2016

2 stemmesedler pr. husstand (uanset hvor mange beboer)

Der udleveres stemmesedler til borgermødet, og omdeles stemmesedler, til de borgere der ikke deltog i borgermødet den 26/1.

Stemmeseddel afleveres på borgermødet d. 26.1.2016 eller i postkassen hos Helle og Peder, Erslevvej 45. Alternativt kan de også indscannes og sendes pr mail til psg@elromail.dk.

Alle projektbeskrivelser kan findes her: LINK

Afsløring af vinder projekt

Repræsentanter fra Borgerudvalget mødes efter 1.2.2016 og tæller stemmerne op

Vinderprojektet afsløres til fredagscafé d. 5.2.2016

Efter afsløringen af vinderprojektet åbner Fredagscaféen og der vil være fælles spisning (mod betaling). Menuen er suppe og stegt flæsk – HUSK tilmelding til Valther senest d. 31.1.2016. Betaling kan ske via swipp eller på selve dagen.


NR. GALTEN HAR MODTAGET 50.000 KR. FRA LANDSBYRÅDET

Vil du være med til at bestemme, hvad pengene skal bruges til?

Vores lille landsby har modtaget 50.000 kr., da bestyrelsen i forsamlingshuset har sagt ja til, på byens vegne, at deltage i et nyt forsøg vedr. borgerbudgettering. Favrskov Kommune vil afprøve en ny bevillingsmodel, som skal være med til at få landsbyens borgere, til sammen, at skabe nye tiltag i lokalområdet.

Lyder det ikke bare vild fedt, at vores by har fået 50.000 kr. til et spændende projekt? Nu tænker du sikkert hvilket projekt…ja det er her - du som borger i Nr. Galten kommer ind i billedet. Det er nemlig dig, der skal være med til at komme med idéerne Smile

SÅ har du en god idé til, hvad vores by kunne bruge pengene på, så mail din idé og et par beskrivende linjer inden fredag d. 9. oktober 2015. (Det er ikke et krav, at idéen kun må koste 50.000 kr. – pengene kan være startkapital til noget større!) Idéerne vil løbende blive annonceret på forsamlingshusets hjemmeside og facebookside.

Alle idéer bliver præsenteret på et borgermøde, som bliver afholdt:

tirsdag d. 20. oktober 2015 kl. 19.00 i forsamlingshuset

Hent agendaen for mødet her.

Her skal du komme og fortælle om din idé / høre om andres gode idéer, så mød endelig op…også selvom du ikke selv har indsendt nogle forslag.

På borgermødet skal der nedsættes et udvalg af frivillige, som videreudvikler idéerne til egentlige forslag. Den frivillige gruppe får en periode til at arbejde videre med idéerne, og så bliver der afholdt et nyt borgermøde, hvor forslagene præsenteres. Her stemmer vi om forslagene og borgerne arbejder videre med de(t) forslag med de fleste stemmer. Men alt dette kan du høre meget mere om på det 1. borgermøde Smile

Dette er ikke et forsamlingshus projekt men et projekt for alle byens borgere, så det er ikke noget krav, at man er medlem af forsamlingshuset…ALLE kan være med og det giver byen en enestående mulighed for, at idéudvikle og tænke kreativt i fællesskab.
Så sæt i gang - skynd dig at gå i tænkeboksen - send din idé – kom til borgermødet – bak OP om vores landsby

Hilsen Susanne og Jeanette

Mail din idé til Susanne Mortensen sanne8370@gmail.com eller Jeanette Madsen jhm24@live.dk eller smid den i postkassen på Enghaven 24 eller Randersvej 41.